A. Hoeveel kost een zending?
België :
> €100: gratis
< €100: €7,95
Buurlanden (Nederland, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk ):
> €150: gratis
< €150: €12
Europese Unie Zone 1 (Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Zweden):
> €200: gratis
< €200: €25
Rest van Europa + Middellands Zeegebied + Zwitserland + USA: €35
Rest van de wereld + Canada: €50
*Voor grote zendingen naar het buitenland, gelieve ons te contacteren.
B. Welke transporteurs gebruiken jullie?
Binnen België leveren we in principe via Bpost, in Nederland wordt er door PostNL geleverd, en in de rest van Europa gebruiken we in de meeste gevallen DPD.
Voor de rest van de wereld maken we gebruik van onder andere DPD en DHL.
C. Hoe lang is een pakket onderweg?
Niet gepersonaliseerde artikelen:
- België en Nederland: gewoonlijk 1 à 2 werkdagen
- Buurlanden: 2 à 4 werkdagen
- Europese Unie, Zwitserland en USA: 3 à 5 werkdagen
- Rest van de wereld: gemiddeld 5 à 8 werkdagen
Gepersonaliseerde artikelen:
10 à 12 werkdagen
Opgelet, indien u gepersonaliseerde artikelen besteld heeft, zal de levertijd van het volledige pakket hiervan afhangen. Heeft u de niet gepersonaliseerde artikelen vroeger nodig, dan raden we aan om een aparte bestelling te plaatsen.
D. Retourneren
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Vanaf de dag na ontvangst van uw artikel heeft u 14 dagen de tijd om ons op de hoogte te brengen of u het artikel wilt retourneren. Nadat u ons hiervan op de hoogte gebracht heeft, heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Als u niet tevreden bent met uw product, heeft u de mogelijkheid om ons dit tot 14 dagen na de dag van ontvangst van uw artikel te laten weten. Daarna heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. Hiervoor moet aan alle voorwaarden die u hieronder vindt worden voldaan (zoals vermeld in Art. VI.53 WER):
- - De levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (bedrukte shirts of artikelen)
- - De levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken
Retourzendingen moeten in hun oorspronkelijke staat en compleet (verpakking, accessoires, instructies, enz.) gebeuren, zodat ze weer als nieuw kunnen worden aangeboden, vergezeld van de aankoopfactuur. Beschadigde, bevuilde of onvolledige producten kunnen niet worden teruggenomen.
Hoe kan ik mijn artikelen retourneren?
Vermeld de reden voor de retourzending op de pakketbon die is verzonden. Als we het product in de originele staat hebben ontvangen, zullen we de retouraanvraag verwerken.
Wij zullen dan het verschuldigde bedrag van de bestelling binnen 14 dagen na registratie van uw retour terugbetalen, op voorwaarde dat het product al in goede staat is geretourneerd.
Zijn er kosten aan verbonden?
De kosten van een retourzending zijn voor uw rekening.
Mijn bestelling is beschadigd bij levering. Wat moet ik doen?
Breng ons binnen 48 uur na ontvangst van uw bestelling met bepaalde foto's op de hoogte van de schade via [email protected] Wanneer het artikel daadwerkelijk is beschadigd door verzending, zullen wij uw geld terugbetalen of het artikel aan u retourneren.
Mijn bestelling is niet compleet. Wat moet ik doen?
Neem dan contact met ons op via [email protected] en wij helpen u graag verder.
Klik hier voor ons retourformulier.
Opgelet, het is niet mogelijk om een gepersonaliseerd artikel te retourneren!
E. Contact
Met al uw vragen kunt u terecht op [email protected]. Uw e-mail zal zo snel mogelijk worden behandeld.
F. Garantie
Voor consumenten-klanten geldt de wettelijke garantie voor verborgen gebreken van 2 jaar vanaf de datum van levering van de goederen (leveringsbon). De consument heeft 2 maanden de tijd om ons op de hoogte te brengen van het gebrek zodra het is vastgesteld.
Alle klachten op grond van verborgen gebreken dienen, op straffe van verval, binnen de twee maand na de ontdekking ervan door de klant aan Fanshops.be te worden meegedeeld via het emailadres [email protected].